dlp 1 Report post Posted November 21, 2010 (edited) Chciałbym spytać czy serwisy prowadzące sprzedaż domen na rynku wtórnym byłyby skłonne ujawnić kilka szczegółów związanych ze statystykami ruchu na swoich stronach. Chodzi mi przede wszystkim o obserwowane trendy w korzystaniu z giełd i aukcji. Oto kilka spraw nad którymi się czasami zastanawiam: - jak rozkłada się natężenie ruchu w skali roku - w które dni tygodnia użytkowników jest najwięcej - jaka pora dnia jest potencjalnie najbardziej "handlowa" - czy w zadowalającym stopniu penetrowane są kategorie giełdy Ostatnio pojawiło się kilka liczb związanych z aukcjami Last minute: Jak już pisałem, wczoraj i przedwczoraj bez ofert zakończyło się 64% obserwowanych aukcji, podczas gdy średnia dla serwisu to 65%. ... W październiku średnia cena aukcji LM wynosiła 72 PLN, we wrześniu wynosiła 72 PLN, itp. Również ostatnio ktoś domniemywał, że prawdopodobnie sporo osób zostaje po pracy i w okolicach godziny 16tej szpera w internecie. Czy jest szansa aby przedstawić więcej tego typu danych? Edited November 21, 2010 by dlp Share this post Link to post Share on other sites
gaks 19 Report post Posted November 21, 2010 Chyba ciężko będzie ci wyciągnąć tego typu informacje. Wprawdzie teoretycznie zarządzający giełdami mogliby je wykorzystać, żeby wyedukować sprzedających i zwiększać konwersje/obrót, ale: 1) pierwsza na te statystyki rzuci się konkurencja - nikt nie lubi jak mu konkurencja zagląda przez ramię 2) niektóre z tych danych mogą wyglądać .. hmm... jak to ładnie nazwać ... mogą wyglądać niekorzystnie z PR-owego punktu widzenia. Przykład: jak komuś wyjdzie, że 98% aukcji kończy się z brakiem ofert - to marny będzie miało marketingowy efekt Ale pytanie słuszne - sam bym chętnie sobie takie statystyki przeanalizował - zresztą część z nich możesz zebrać sam - z obserwacji. Share this post Link to post Share on other sites
dlp 1 Report post Posted November 21, 2010 wiadomo, jest to swego rodzaju "know how" i nikt nie będzie ułatwiał prowadzenia biznesu konkurencji. Jest też obawa, że nagle wszyscy ustawią koniec aukcji na np. wtorek o 17:00 bo tak wyjdzie ze statystyk. Z drugiej strony może też tak być, że domeny osiągają niższe ceny ponieważ nie ma klientów w niedzielę o 22:00, albo w środę większość ogląda Ligę Mistrzów, a w piątek siedzi w pubach. Myślę, że ogólny zarys pewnych zachowań byłby pomocny w strategicznym planowaniu sprzedaży. Share this post Link to post Share on other sites
gaks 19 Report post Posted November 21, 2010 No właśnie dobry problem poruszyłeś. Załóżmy, że ktoś opublikuje takie statystyki i wyraźnie napisze kiedy sprzedaj się najwięcej i za najwyższe kwoty. Zdecydowana większość sprzedających zacznie celować w ten okres. Co się wtedy stanie? Moim zdaniem wnioski z tych statystyk przestaną być skuteczną wskazówką - po prostu to przestanie tak działać, bo zmienią się warunki. Podobnie jest z giełdą papierów wartościowych. Były w historii takie przypadki, gdzie ktoś obserwował wzrost lub spadek kursów w określonych okolicznościach i krótko po publikacji tych obserwacji przestawało to działać (inwestorzy masowo grali na te spadki lub wzrosty automatycznie sami je likwidując). Share this post Link to post Share on other sites