sheep66 0 Report post Posted October 10, 2009 krótko i na temat http://forex-blog.eu/2009/10/09/domeny-czy...nta-w-butleke/ Share this post Link to post Share on other sites
DawPi 0 Report post Posted October 10, 2009 Poprawny link: http://forex-blog.eu/2009/10/09/domeny-czy...enta-w-butleke/ Share this post Link to post Share on other sites
kulas 26 Report post Posted October 10, 2009 Artykuł przesadnie nastawiony na firmy oferujące droższe przedłużenia. Nie wiem o co chodzi z nabijaniem w butelkę bo klient ma prawo wyboru. Parę dni temu mój znajomy rejestrował domenę. Zasugerowałem mu PPD.pl bo chciał polską fakturę, a on się uparł na NetArt bo jest kolorowo i tam "wszyscy" rejestrują. Cytuję: "Wali mnie te 50 zł różnicy w skali roku, a Ty se tam rejestrujesz bo masz dużo domen" :-) Portfolia domainerów to tylko kilka % całości zarejestrowanych domen, więc firmy nie zmienią swoich cenników przedłużeń ponieważ największe profity przynoszą im firmy i osoby prywatne utrzymujące jedną, dwie domeny. Share this post Link to post Share on other sites
heden.pl 158 Report post Posted October 10, 2009 Portfolia domainerów to tylko kilka % całości zarejestrowanych domen, więc firmy nie zmienią swoich cenników przedłużeń ponieważ największe profity przynoszą im firmy i osoby prywatne utrzymujące jedną, dwie domeny. "Nabijanie w butelkę" to pewnie nawet oszczerstwo Nikt nikogo nie zmusza. To, ze NASK obnizyl ceny nie ma zadnego wplywu na ceny partnerow. Albo jakis obniz albo nie od tego jest konkurencja. Smieszy mnie takie podejscie. Najpierw placimy a pozniej placzemy, ze ktos nas nabil w butelke. Podobne do zachowania co niektorych w sytuacji gdy po kupnie np. telewizora nagle pojawia sie w sklepie oferta promocyjna gdzie ten sam telewizor kosztuje 50% poprzedniej ceny Wtedy sa wielkie lamenty a czasami nawet zdarzy sie jeden z drugim "madry", ktory uwaza, ze skoro zaplacil drozej to teraz trzeba mu oddac roznice bo po tyle teraz sa sprzedawane Share this post Link to post Share on other sites
kulas 26 Report post Posted October 10, 2009 Heden, co byśmy się dobrze zrozumieli to mnie ten artykuł również nie przekonuje, a napisałbym nawet, że denerwuje ;-) Dla mnie robienie klienta w butelkę w sensie domenowym to pobór opłaty za rejestracje, której nie ma. Share this post Link to post Share on other sites
heden.pl 158 Report post Posted October 10, 2009 Heden, co byśmy się dobrze zrozumieli to mnie ten artykuł również nie przekonuje, a napisałbym nawet, że denerwuje ;-) Dla mnie robienie klienta w butelkę w sensie domenowym to pobór opłaty za rejestracje, której nie ma. Wiem. Przepraszam zle zacytowalem Share this post Link to post Share on other sites
513581 53 Report post Posted October 11, 2009 Mi sie najbardziej podobal obrazek Share this post Link to post Share on other sites
brownpoint 0 Report post Posted October 11, 2009 Mi sie najbardziej podobal obrazek i dlatego taka nazwa .pl na maxa utrudnia wytransferowanie domeny od nich. Jak ktos ma czekac 2 mc + wycylac dokumenty, scany itp to juz chyba lepiej dac te 50 zl wiecej i miec spokoj Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted October 11, 2009 (edited) W sumie racja, że jest wolny rynek, ale tak jak napisał autor - abonenci nie mają do końca jasno nakreślonej skali porównawczej cen, bo większość partnerów cen nie obniżyło z nowym rokiem, więc nikt się o tym nie dowiedział. Swoją drogą jestem bardzo ciekaw czy w związku z wprowadzonym autorenewem nie powstało nowe pole do nadużyć czy "nabijania w butelkę" - takie samo jak blokowanie authinfo promocjami i przedłużeniami domen - teoretycznie wystarczyłoby automatycznie odnawiać wszystkim abonentom domeny i powystawiać faktury vat za wykonaną usługę przedłużenia domen (byłoby to zgodne z prawem i regulaminem NASK), która nie została wypowiedziana jakąś pokrętną metodą np. ksero dowodu osobistego + wypowiedzenie umowy pocztą i "na piśmie". Wcale bym się nie zdziwił, gdyby któremuś rejestratorowi to strzeliło do głowy, szczególnie jednej takiej firmie z Krakowa. Oczywiście niech ktoś mnie poprawi, jeśli to z tym autorenewem nie jest możliwe, ale tak mi przyszło do głowy. Edited October 11, 2009 by thomaso Share this post Link to post Share on other sites
513581 53 Report post Posted October 11, 2009 i dlatego taka nazwa .pl na maxa utrudnia wytransferowanie domeny od nich. Jak ktos ma czekac 2 mc + wycylac dokumenty, scany itp to juz chyba lepiej dac te 50 zl wiecej i miec spokoj I ja tak zrobilem, jakos 2 tygodnie przed wygasnieciem chcialem transferowac domene i dopiero o tym sie dowiedzialem jak tam ciezko to zrobic. I musialem zaplacic 122 zl za odnowienie A inna dropnolem bo mi bylo szkoda 122zl na nia, e-szkola.com poszla w niebyt, teraz ma ja jakis zagraniczny domainer Share this post Link to post Share on other sites
Dropped.pl 209 Report post Posted October 11, 2009 Oczywiście niech ktoś mnie poprawi, jeśli to z tym autorenewem nie jest możliwe, ale tak mi przyszło do głowy. Jest to pewnie możliwe, ale mamy pre-paid więc rejestrator musi najpierw zapłacić za to odnowienie z własnej kieszeni, a dopiero potem domagać się od klienta. Share this post Link to post Share on other sites