Jump to content
Sign in to follow this  
krystekm

Fotokod.eu

Recommended Posts

Co sadzicie o domenie Fotokod.eu ?

 

Dla bliższego zapoznania się z tematem troszkę info.

 

Fotokod - najczęściej występują w postaci matrycowej, przyjmują wówczas kształt kwadratu. Umożliwia to zapisanie w nich większej ilości informacji. Fotokody mogą pełnić funkcję cyfrowego biletu, wizytówki, kuponu konkursowego... może posiadać zapisane linki z adresami stron, czy dane osobowe i kontaktowe.

 

fotokodpt2.jpg

 

Zastosowanie fotokodu:

 

Wizytówki

Fotokod na odwrocie wizytówki ułatwia zapisanie danych kontaktowych w książce adresowej telefonu.

Stopka e-mail

Możesz zamieścić fotokod w stopce e-mail. Ułatwi to odbiorcy zapisanie Twoich danych kontaktowych w książce adresowej telefonu.

Kalendarz

Fotokod może posiadać zapisane dane o spotkaniu, które można w prosty sposób przenieść z ekranu komputera do kalendarza w telefonie.

Plakaty

Fotokod na plakacie jest nośnikiem najważniejszych informacji – np. linku do witryny internetowej lub informacji o dacie wydarzenia, którą można przenieść bezpośrednio do elektronicznego kalendarza.

Opakowanie

Fotokod na opakowaniu może być nośnikiem dodatkowych informacji, ciekawostek lub komunikatów marketingowych (np. może posiadać zapisaną cenę, link do hasła w internetowej encyklopedii lub strony informującej o zaletach i zastosowaniach produktu)

Bagaż

Naklejka z fotokodem na bagażu pozwala na zapisanie danych kontaktowych do właściciela bagażu, jednocześnie chroniąc jego dane osobowe

Faktura

Fotokod może przechowywać dane kontrahenta. Może ułatwiać szybkie zeskanowanie danych i wprowadzenie ich do systemu księgowego (jest to szczególnie przydatne w przypadku firm wprowadzających duże ilości faktur)

SMS

Fotokod może kodować treść SMS. Jego zeskanowanie ułatwi wysłanie SMS-a. Tę funkcję można wykorzystać szczególnie w przypadku konkursów SMS-owych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo widzę zastosowanie ale temat na czasie, dostałem ostatnio kilka gazetek "Twoja Era" i trąbią o fotokodach. Przed sobą mam ulotkę z Orange i widzę, że i tu znajdziemy fotokod :) Niedługo pewno będą powszechnie spotykane w miejscach publicznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W nawiązaniu do http://www.di.pl/index.php?showtopic=22272&st=20 pozwoliłem sobie odświeżyć temat.

 

Osobiście wierzę w tę technologię niezależnie jak ją nazwano.

Dodam tylko, że nie lokowałbym "fotokodów" jako zastępstwa dla tradycyjnych kodów kreskowych - wydaje mi się, że tak niektórzy postrzegają kody matrycowe, moim zdaniem to wielki błąd. Tu nie chodzi o sczytywanie informacji z paczek czy produktów spożywczych w trakcie inwentaryzacji, chociaż i do tego fotokody okazują się pomocne.

Fotokody to przede wszystkim płatności mobilne (nie na zasadzie cen SMS: 1 + vat, 2 + vat itd.) i wszelkie usługi dostępowe, informacyjne i reklamowe.

Omawianej domeny nie wyceniam.

 

#fotokody.eu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Osobiście wierzę w tę technologię niezależnie jak ją nazwano.

 

Ja też jeszcze wierzę w fotokody, jednak jadąc berlińskim metrem, gdzie pod sufitem wyświetlane są reklamy i była nawet regularnie pokazywana jedna reklama z fotokodem (w rodzaju: "a teraz pstryknij zdjecie temu fotokodowi i dowiedz sie wiecej") to jakos nie widzialem lasu rąk ludzi wyciągających komórki i robiących zdjecia w dziwnej pozycji. Natomiast wierze, ze jakies tam wykorzystanie fotokodow jest np w gazecie "Welt Kompakt", ktora uzupelnia tresc drukowana podawaniem fotokodow, wiec kazdy ma czas, aby sobie pstryknąc taki kod i sciagnac info na komórkę.

 

Ale kto wie, może za kilka lat będa jakies poręczne (i ręczne) skanery, cos w rodzaju zegarka, ze wystarczy przejechanie (tak jak sie skanuje kody kreskowe) i bedzie to zsynchronizowane z urzadzeniem mobilnym z polaczeniem internetowym, czy cos w tym rodzaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotokody to jeden z tych wynalazków, który nie ma racji bytu, to nawet nie jest krok w bok, ale kilka kroków w tył. Po pierwsze sam fotokod nic nam nie mówi, wymaga on dodatkowego opisu w przeciwieństwie do generyków np. okna.pl i wiadomo o co chodzi. Mało komu będzie chciało się czytać opis produktu, umieszczony np na billboardzie, zdrobić zdjęcie fotokodu, zapisać je, póżniej wczytywać - a to wszystko,żeby zobaczyć stronę producenta. Wyobraźcie sobie teraz podobną czynność w samochodzie, kiedy zobaczymy reklamę kierując autem ^_^ Fotokody mogą chwilowo zyskać ograniczoną popularność korzystając z prawa nowości i zaskoczenia odbiorcy, ale przyszłości taka technologia nie ma żadnej.

 

Domena wg mnie warta cenę rejestracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mało komu będzie chciało się czytać opis produktu, umieszczony np na billboardzie, zdrobić zdjęcie fotokodu, zapisać je, póżniej wczytywać - a to wszystko,żeby zobaczyć stronę producenta.

 

Ależ nikt nie mówi o wchodzeniu na strone-wizytówke producenta. A znasz szybszy sposob dotarcia do pod-strony konkretnego produktu? (pamietajac, ze net w komorce nie zachowuje sie tak jak na laptopie)

 

Fotokod słuzy łączeniu offline z online. Na płaski, statyczny billboard nie wkleisz głośników emitujących muzykę. A za pomoca fotokodu możesz dotrzeć bardzo szybko do landing page z foto, wideo, multimediami i informacjami poszerzajacymi ogladany przekaz. Co jest lepsze www.mojamuza.com/a_tutaj_posluchaj_sobie-kawalka_o_ktorym_mowa_w_tekscie_czytanego_przez_ciebie_tekstu.mp3 czy Podpis pod fotokodem: "Odtwórz ten utwór!" ^_^

 

Czy znasz szybszy sposob dotarcia na ulicy stojac przed billboardem do filmu czy obrazka (a moze przedzieranie sie przez net w komórce stronka po stronce? A tak foto kodu i lądujesz we właściwym miejscu) Konieczny jest jeszcze do tego skok technologiczny (lepszy, wygodniejszy i tanszy dostep do mobilnego netu)

 

Ponizej kilka przykladow fotokodow ze starego numeru "Welt Kompakt" [Jak widac, sluza one glownie poszerzeniu informacji o multimedia (muza, filmy, fotki)]

 

p1050143gw7.jpg

 

p1050144bf4.jpg

 

p1050145yi5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem umberto o co chodzi, tylko że w tym wypadku trzeba założyć że z połączenia fotokodem trzeba skorzystać na miejscu. Mało zachęcające wydaje mi się oglądanie reklam z własnej woli ^_^ i to jeszcze w chwili spotkania się z fotokodem, bo jak nie to czeka nas zabawa w zapisywanie itd. Chyba, że źle to rozumiem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem Pan_Grzegorz czy korzystałeś z czytnika fotokodów? Może to nie jest jeszcze to co ma być ale już w tej chwili masz możliwość wyboru co z fotokodem zrobić: zachować, odczytać od razu, wywołać odpowiednia aplikację w telefonie, dokonać płatności, przesłać innemu użytkownikowi, zeskanować wizytówkę w standardzie vCard, połaczyć się z internetem, ściągnąć grę, kupić bilet skanując fotokod z plakatu filmowego, itd, itp.

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie wiem Pan_Grzegorz czy korzystałeś z czytnika fotokodów? Może to nie jest jeszcze to co ma być ale już w tej chwili masz możliwość wyboru co z fotokodem zrobić: zachować, odczytać od razu, wywołać odpowiednia aplikację w telefonie, dokonać płatności, przesłać innemu użytkownikowi, zeskanować wizytówkę w standardzie vCard itd, itp.

Szczerze to nie korzystałem, chyba pospieszyłem się z opinią, muszę jednak to przetestować sam ^_^

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawa informacja odnosnie fotokodow ukazała się w Rzeczpospolitej. Jak widać w poniższym artykule zaczyna się coś dziać w tej materii... :rolleyes:

 

Operatorzy chcą zarobić na fotokodach

Fotokod to nowoczesny odpowiednik kodu kreskowego. W niewielkim czarno-białym kwadracie można zapisać dowolną informację – tekst, obraz, dźwięk. Odczytanie kodu umożliwia telefon komórkowy z aparatem fotograficznym i odpowiednim oprogramowaniem.

 

Fotokody mogą też zawierać link do strony internetowej, na którą można wejść za pomocą telefonu. Właśnie ta cecha najbardziej interesuje operatorów komórkowych, którym zależy, by użytkownicy komórek częściej korzystali z Internetu. Powodem są spadające przychody z tradycyjnych usług głosowych. Jednocześnie przychody z przesyłu danych rosną. W przypadku grupy TP (właściciel Orange) przychody z przesyłu danych w 2008 r. wyniosły 2,47 mld zł. Rok wcześniej – 2,25 mld zł. W tym samym czasie przychód z usług głosowych spadł z ponad 15 do 14,8 mld zł.

 

Jeszcze w marcu operatorzy komórkowi wprowadzą na rynek fotokody. Nowa technologia ma pomóc zwiększyć ich przychody z transferu danych

Podobną tendencję obserwują wszyscy operatorzy. Dlatego w 2007 r. Plus, Orange, Era i Play porozumiały się w sprawie standardów technicznych fotokodów. Jak dowiedziała się „Rz”, w ciągu dwóch tygodni operatorzy pokażą na swoich stronach internetowych dostępne za darmo tzw. generatory fotokodów.

 

– Mają one oswajać klientów z technologią. Pozwolą np. wykonać własny fotokod i umieścić w nim pożądaną informację. Fotokod można będzie umieścić na stronie WWW czy na plakacie – tłumaczy Paweł Babut z Orange. Jak dodaje, ściągnięcie na telefon programu do odczytu fotokodów (za pośrednictwem SMS) jest darmowe, ale wejście na stronę WWW, do której kieruje fotokod, jest już rozliczne według zwykłych stawek operatora.

 

Mimo to firmy wierzą, że fotokody spodobają się Polakom. – Skracają one drogę od reklamy do poznania szczegółów produktu – mówi Joanna Kamola z Best Film. Ta firma jest dystrybutorem filmu „Co jest grane” z Robertem de Niro, który wejdzie do kin 24 kwietnia. – Na plakatach, które pojawią się za tydzień, umieścimy fotokod, który będzie linkiem do strony ze zwiastunem filmu – wyjaśnia.

 

Fotokody znalazły się także na citylightach marki Lech Premium. Dzięki nim „z plakatu” można pobrać program, który w komórce pokazuje aktualny repertuar kin, teatrów i galerii w mieście pobytu (działa w kilkunastu największych aglomeracjach).

 

ŹRÓDŁO: RZECZPOSPOLITA

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jeszcze prezentacja promująca zastosowanie fotokodów przez Orange:

 

 

Oraz prezentacja pokazująca praktyczne wykorzystanie fotokodów w życiu codzinnym:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Najnowsze posty na forum

    • foldery.pl profes.pl crx.pl szkatulka.pl   Zapraszam na aukcje domen od 69 PLN bez ceny minimalnej:   foldery.pl   https://ddregistrar.pl/aukcje/10347/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-05-12 14:00:25) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 89 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-05-21 godz. 19:00   profes.pl   https://ddregistrar.pl/aukcje/10348/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-05-12 14:00:25) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 89 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-05-21 godz. 19:00   crx.pl   https://ddregistrar.pl/aukcje/10349/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-05-12 14:05:33) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 69 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-05-21 godz. 19:00   szkatulka.pl   https://ddregistrar.pl/aukcje/10350/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-05-12 18:15:44) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 69 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-05-21 godz. 19:05   DD
    • motogotowka.pl   Sprzedam domene
    • podgrzewane.pl odrestaurowany.pl   jak oceniacie domeny? Będzie coś z tego?
    • Estibot.com wycenił vplay.pl na 3000$, a Wy jak wyceniacie vplay.pl ?
    • Stajnia.eu   https://www.aftermarket.pl/domena/stajnia.eu/?utm_source=market_redirect&_track=12a366f67063e7f9c52492542ac5b2cd
    • Dziś koniec aukcji na domenę.
    • Defloracja.pl   Aukcja BCM
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      19,182
    • Most Online
      902

    Newest Member
    garfieldfilm
    Joined
×